OŚWIADCZENIE GWARANCYJNE
- DEHN POLSKA sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoska 16, 02-675 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000034159, NIP: 5213050036, REGON: 016109820, zwana dalej „Gwarantem”, udziela przedsiębiorcom (w rozumieniu art. 431 Kodeksu cywilnego), zwanym dalej „Nabywcami”, gwarancji jakości i sprawnego działania ograniczników przepięć marki DEHN.
- Na potrzeby niniejszego dokumentu przyjmuje się, iż „ogranicznik przepięć”, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, to urządzenie do ograniczania przepięć (SPD – surge protective device) zgodnie z definicją zawartą w normie PN-EN 61643-11.
OKRES TRWANIA GWARANCJI
- Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy od daty sprzedaży.
OBSZAR OBOWIĄZYWANIA
- Ochrona gwarancyjna dotyczy produktów dystrybuowanych przez Gwaranta, zakupionych na terenie Rzeczpospolitej Polskiej, i na tym terytorium może być realizowana.
ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w urządzeniu w momencie jego wydania Nabywcy (wady fabryczne).
WYŁĄCZENIA I OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI
- Gwarancja nie obejmuje:
- uszkodzeń mechanicznych, chemicznych i termicznych,
- uszkodzeń i wad powstałych w wyniku niewłaściwego albo niezgodnego z instrukcją przechowywania, montażu, użytkowania lub konserwacji,
- uszkodzeń i wad powstałych w wyniku działania siły wyższej,
- uszkodzeń powstałych w transporcie z przyczyn niezawinionych przez Gwaranta,
- produktów, w których dokonano samowolnych napraw, modyfikacji albo innych nieuprawnionych ingerencji,
- produktów, których stan uniemożliwia identyfikację ich numeru seryjnego albo daty produkcji oraz produktów, w których numer seryjny albo data produkcji zostały usunięte, zmodyfikowane lub podrobione,
- produktów, do których Nabywca nie może przedstawić dowodu zakupu.
- Odpowiedzialność Gwaranta jest ograniczona wyłącznie do wartości produktu będącego przedmiotem reklamacji.
- Odpowiedzialność odszkodowawcza Gwaranta z tytułu ewentualnych szkód będących konsekwencją wad produktu będącego przedmiotem reklamacji jest wyłączona. Wszelkie roszczenia związane choćby pośrednio z wadą produktu mogą być dochodzone jedynie na podstawie niniejszej gwarancji.
- Niniejsza gwarancja wyłącza uprawnienia Nabywcy wynikające z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
UPRAWNIENIA GWARANCYJNE
- W przypadku uznania roszczeń z tytułu gwarancji Nabywcy przysługuje prawo do wymiany produktu na nowy, wolny od wad, albo zwrot ceny produktu będącego przedmiotem reklamacji w przypadku, gdy nie będzie możliwa wymiana produktu na nowy.
- W przypadku uznania roszczeń Nabywcy z tytułu gwarancji, wadliwy produkt przechodzi na własność Gwaranta z chwilą przesłania do Nabywcy oświadczenia o uznaniu zgłoszenia roszczeń z tytułu gwarancji i sposobie jej rozpatrzenia.
- W przypadku wymiany produktu na wolny od wad przez Gwaranta, w ramach niniejszej gwarancji, termin gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia produktu wolnego od wad.
POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
- Po stwierdzeniu wady produktu Nabywca zobowiązany jest zgłosić ten fakt Gwarantowi na piśmie przed upływem terminu, o którym mowa w pkt 3. Do zachowania uprawnień gwarancyjnych wystarczające jest przesłanie zgłoszenia reklamacyjnego na adres poczty elektronicznej [email protected].
- Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej:
- datę sporządzenia zgłoszenia reklamacyjnego,
- nazwę Nabywcy, adres jego siedziby, adres poczty elektronicznej i numer telefonu,
- numer katalogowy produktu będącego przedmiotem reklamacji,
- numer faktury lub zamówienia będącego podstawą zakupu produktu będącego przedmiotem reklamacji,
- dokładny opis wady produktu, okoliczności, w jakich ją stwierdzono, oraz inne fakty, które mogłyby okazać się pomocne w zidentyfikowaniu przyczyn wadliwego działania urządzenia,
- żądanie Nabywcy w przypadku uznania reklamacji.
- W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne Gwarant przekaże Nabywcy dane niezbędne do przesłania reklamowanego produktu. Koszty tej przesyłki, z zastrzeżeniem pkt 20, ponosi Gwarant.
- Nabywca zobowiązany jest do przesłania reklamowanego produktu w ciągu 7 dni od momentu wskazanego w punkcie poprzedzającym. Produkt będący przedmiotem reklamacji powinien być odpowiednio zabezpieczony na czas transportu, a do przesyłki powinien być dołączony numer reklamacji przekazany przez Gwaranta.
- Gwarant rozpatrzy zgłoszenie reklamacyjne w ciągu maksymalnie 90 dni roboczych od dnia otrzymania produktu będącego przedmiotem reklamacji.
- Korzystając z uprawnień gwarancyjnych, Nabywa wyraża zgodę na wykorzystanie przez Gwaranta adresu poczty elektronicznej oraz numeru telefonu podanych w zgłoszeniu reklamacyjnym w celu usprawnienia przebiegu postępowania reklamacyjnego.
- W przypadku uznania reklamacji koszty przesyłki produktu wymienionego ponosi Gwarant, a produkt wadliwy przechodzi na własność Gwaranta.
- Koszty nieuzasadnionego zgłoszenia reklamacyjnego, w tym przesyłki zwrotnej produktu będącego przedmiotem reklamacji, ponosi Nabywca. Za nieuzasadnione zgłoszenie roszczeń z tytułu gwarancji uznaje się sytuacje, w których:
- produkt nie posiada wad, o których mowa w pkt 5,
- zachodzi jedna z przesłanek określonych w pkt 6,
- zgłoszenie wady nastąpiło po upływie terminu określonego w pkt 3,
- nie zostały dopełnione wymogi postępowania reklamacyjnego, o których mowa pkt 13, 14 lub 16.
- W przypadku dostarczenia Gwarantowi produktu będącego przedmiotem reklamacji bez zachowania procedury opisanej w punktach poprzedzających, Gwarant nie rozpocznie postępowania reklamacyjnego i wezwie Nabywcę do odebrania produktu w wyznaczonym czasie, po upływie którego wyznaczy Nabywcy 30-dniowy termin na odbiór produktu pod rygorem jego utylizacji.
- Niezależnie od uprawnień z tytułu niniejszej gwarancji, w przypadku braku zgodności produktu z umową sprzedaży, Nabywcy z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy (Gwaranta) oraz gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej, z zastrzeżeniem pkt 9 niniejszej gwarancji.
Warszawa, 11.07.2024 r.