Your dashboard services.
Register to access all tools.

DEHN arc fault protection FAQ
FAQ - ochrona przed łukiem elektrycznym

FAQ - ochrona przed łukiem elektrycznym

Pytanie: Ile kosztuje system ochrony przed zwarciem łukiem elektrycznym DEHNshort?

Odpowiedź: Wymagane komponenty zależą od konfiguracji rozdzielnicy. Cenę obliczamy na podstawie:

  • marki rozdzielnicy
  • napięcia roboczego Ue
  • maksynalnego prądu zwarciowego Icw
  • liczby pól, odcinków szynoprzewodów, linii zasilających i złączy
  • rodzaju czujników światła: punktowe lub liniowe

Prześlij niezobowiązujące zapytanie: [email protected]

 

Pytanie: Czy badania integracji są naprawdę potrzebne?

Odpowiedź: Badania integracji stwierdzają, że rozdzielnica i system ochrony przed łukiem DEHNshort współpracują ze sobą bez zakłóceń. Badania wykazują również, czy przestrzegane są limity wzrostu temperatury i odporność na zwarcie oraz czy nie dochodzi do uciążliwych wyłączeń.

 

Pytanie: Czy integracja jest bardzo skomplikowana?

Odpowiedź: Integracja systemu DEHNshort z rozdzielnicą jest realizowana w 5 krokach:

  1. zgoda producenta rozdzielnicy na przeprowadzenie badania integracji,
  2. konstruktywna integracja urządzeń gaszących łuk, komponentów elektronicznych i czujników,
  3. przeprowadzenie badania integracji w niezależnym laboratorium,
  4. szkolenie inżynierów projektu, pracowników produkcji oraz działu zapewnienia jakości,
  5. wspólna realizacja pierwszych zamówień klientów.

Z reguły integracja trwa od 2 do 3 miesięcy.

 

Pytanie: Jakie otrzymam wsparcie od firmy DEHN?

Odpowiedź: Będziemy Ci towarzyszyć od samego początku. Menedżerowie produktu firmy DEHN pomagają w integracji komponentów. Wspierają producentów rozdzielnic w przygotowaniu i przeprowadzeniu badania integracji. Specjaliści DEHN proponują szkolenia dla inżynierów projektu, pracowników produkcji i personelu działu zapewnienia jakości. A kiedy otrzymasz pierwsze zamówienia od klientów, nasz zespół wsparcia technicznego będzie gotowy, aby towarzyszyć Ci radą i pomocą.

 

Pytanie: Jak działa system DEHNshort?

Odpowiedź: 5 kroków do przywrócenia działania instalacji po występieniu zwarcia łukowego:

  1. Rejestracja: Przekładnik prądowy wykrywa przetężenie prądu, a czujniki optyczne wykrywają błysk światła spowodowany przez pojawienie się luku.
  2. Analiza: Jednoczesne wykrycie obu sygnałów uruchamia gaszenie łuku.
  3. Gaszenie: dzięki działaniu obydwu jednostek zwierających prąd zwarcia łukowego przekształca się w prąd niskoomowego zwarcia metalicznego, powodując zapad napięcia – łuk elektryczny zostaje niezwłocznie wygaszony.
  4. Odłączenie: sekcja rozdzielnicy, w której pojawił się luk elektryczny, zostaje odłączona od sieci.
  5. Ponowne uruchomienie: Rozdzielnica może być ponownie uruchomiona po usunięciu przyczyny powstania zwarcia łukowego, wymianie jednostek zwierających i zresetowaniu rejestratorów.

 

Pytanie: Czy to się opłaca?

Odpowiedź: Odwróćmy to pytanie: jakie koszty poniesiesz w przypadku kilkutygodniowego niezamierzonego przestoju? Bo dokładnie to będzie miało miejsce, jeśli nie posiadasz nadmiarowego źródła zasilania. Dzięki wdrożeniu systemu ochrony przed łukiem elektrycznym ryzyko przestoju z powodu zwarcia łukowego można zredukować do minimum.

Niestety, poważne przypadki wystąpienia łuku elektrycznego często są spowodowane błędami obsługi. Tutaj skuteczna ochrona jest dostępna za pomocą środków technicznych. W praktyce profesjonalna analiza ryzyka również często skłania do wprowadzenia środków ochrony przed zwarciem łukowym.

Zadaj sobie proste pytanie: czy wybrałbyś się w podróż samochodem bez poduszek powietrznych lub systemu ABS?

 

Pytanie: czy zastosowanie systemu DEHNshort eliminuje wszelkie zagrożenie?

Odpowiedź: Wciąż istnieje zagrożenie zdrowia i życia ludzi, którzy znajdują się w pobliżu rozdzielnicy w momencie wystąpienia łuku elektrycznego. Nawet jeśli rozdzielnica jest zamknięta, pracownicy mogą doznać zatrucia toksycznymi gazami.

Należy pamiętać, że ochrona przed skutkami termicznymi i nadciśnieniem jest nieskuteczna, gdy rozdzielnica jest otwarta w trakcie konserwacji i eksploatacji.

Powrót na górę