Infrastruktura kolejowa
Ponadto należy wziąć pod uwagę przepięcia powstałe wewnątrz infrastruktury kolejowej. W tym kontekście rozróżnia się przepięcia łączeniowe (czas trwania mierzony mikrosekundach) i przepięcia dorywcze. Te drugie mogą trwać kilka sekund lub nawet minut, dopóki infrastruktura kolejowa nie zostanie odłączona przez stosowne urządzenia ochronne.
W większości przypadków uszkodzone lub zniszczone przewody, elementy systemu zależności stacyjnych, moduły lub systemy komputerowe prowadzą do przerwania pracy kolei i czasochłonnej lokalizacji uszkodzeń. W rezultacie pociągi są opóźnione lub odwołane, co generuje wysokie koszty. Dlatego też konieczne jest stworzenie spójnej koncepcji ochrony odgromowej i przepięciowej dopasowanej do danego systemu, która uwzględnia zewnętrzne urządzenie piorunochronne i połączenia wyrównawcze. W ten sposób czas przestojów i wynikające z tego kosztowne przerwy w ruchu pociągów mogą zostać ograniczone do minimum.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w zakresie ochrony odgromowej i przepięciowej oraz intensywnym badaniom nad kolejowymi systemami zasilania, DEHN oferuje dopasowane kompleksowe koncepcje i rozwiązania ochrony oraz innowacyjne produkty. Szeroki asortyment sprzętu bezpieczeństwa uzupełnia ofertę produktów.
Folder: